wz

Recenze:

Pár ukázek z toho, jak byla skupina vnímána dobovými recenzenty z různých rockových časopisů:

_______________________________________________________________________________________

LUCRECIA

Oddychový thrash metal - to bolo prvé spojenie, ktoré ma napadlo po niekol´konásobnom prehratí tejto kazety. Nahrávka vznikla v apríli tohto roku v litvínovském štúdiu Pub Rock Club. Kvarteto Mentol - gitara, spev, Sali - gitara, Pěna - drums a Pomahač - basgitara, vytvorilo jedenásť jednoliatych skladieb, z ktorých jednotvárnosti sa vymykajú len dve: vodná inštrumentálka "Revival", veľmi pekné melodické intro, jedno z nejvydarenejších, aké som vobec kedy počul. No a skladba "Nevzpomínej", jediná česká na kazete medzi ostatnými anglicky spievanými, ktorá vznikla ešte v roku 1988 a tomu zodpovedá aj jej sound - typický český slaďák sťa v podaní VITACITu alebo CITRÓNu. Jej text s milimetrovou presnosťou zapadá do hudbou vystavanej mozaiky a aj u toho najkrutešjieho hardcoristu určite vyvolá sentimentálne pocity. I ked členovia LUCRECIE, ktorí si za svoj názov hrdo zvolili starorímsky symbol vernosti, nazývajú svoj výtvor techno-thrashom, ja by som to ešte výstižnejšie upresnil ako disco-thrash (keď už vymýšĺame nové škatulky). V ich hre evidujem prvky staršieho HELLOWEENu, cítit vplyv IRON MAIDEN a spev mi veĺmi pripomína STORMWITCH. Dodajme, že vysoké tempo a rýchlosť chlapcom dobre sedia a že napriek dlžke i nie veĺmi veĺkej odlišnosti piesní, demo nenudí ani sekundu a dá sa povedať, že takmer nemá slabšie miesto. Osobne mi imponuje celá nahrávka, pretože tento štýl mi veľmi reže, ale predsa len najväčší dojem na mňa urobili "Wreck" a "Don´t believe in Love". Odporúčam demáč vštkým umierneným metalistom a aj thrashistom, ktorí se chcú chvíĺočku oddýchnuť.

Rob Verdi

In Nový Uragán - leden 1994

LUCRECIA

Skupina z Mostu přichází s třípísňovým demem. Dobře zvládla instrumentálně základy thrash metalu, ovšem kámen úrazu spočívá v tom, že není schopna skladby oživit zajímavým aranžérským nápadem. Nejpatrnější je to v závěrečné "Man without Will", kterou nezachrání ani zběsilé kytarové sólo ve finále. Lucrecia tlačí hudebně, tlačí na co nejmelodičtější a nejsyrovější vokální projev, ale chtělo by si se skladbami více pohrát. Zdá se, že technické problémy mít nebude. Nejzajímavější nahrávkou je "The Voice of Death".

***

Petr Korál - Bang (26.1.1994)

________________________________________________________________________________________

V záblescích nadějné, leč celkově zatím nikterak výrazné metalové pokusy charakterizují první třípísňový snímek mosteckého kvarteta Lucrecia. Pánové se snaží uniknout z klasických thrashových schémat, zatímco však v hudebním projevu se jim to částečně daří (nejvíce v zajímavém, alternativně znějícím songu "The Voice of Death" - tudy by mohla vést další cesta), anglické texty obsahují jedno "těžcekovové" klišé za druhým. Další nahrávka určitě napoví více.

In ROCK & POP – únor 1994

LUCRECIA - Prisoner

Zatímco většina kovotepců ještě stále sjíždí death metal, Lucrecia spíše pentluje mezi thrashem a klasickým metalem. Řekneme si však upřímně - žádná velká díra do světa to není. Klasické drnčivé postupy kytar, sem tam vyhrávka, chvíli zpomalit, pak zase hurá dopředu atd. Chtělo by to určitě dravější vokál s lepší angličtinou. Za nejlepší věc považuji orchestrálku "Sad" (začíná vybrnkáváním, pak přijde hromobití).

***

In Bang - 20/2 - 1.6.1994

LUCRECIA - Prisoner

Výrazný kvalitativní poskok směrem vpřed registruji u mosteckého seskupení LUCRECIA, které jsem už před necelým půlrokem měl na tomto místě v kritickém merku. Další demáč se jmenuje "Prisoner" a má hned 12 položek. "Nic nového pod sluncem," může znít celkem oprávněná výhrada - ale nutno uznat, že Severočeši svůj thrash metal, stylově posazený někam mezi Exodus, Testament a Megadeth, zvládají téměř na výbornou. Navíc zpěvák a kytarista Mentol disponuje poměrně zajímavou barvou hlasu, třebaže více agresivity by mu neuškodilo.

In Rock & Pop - 7.6.1994

LUCRECIA - Prisoner

Jak náležitě zmodernizovat běžný těžký kov a vyhnout se přitom nedůvěru budícím stylovým kotrmelcům, předvádí na svém demu skupina Lucrecia. Základ její muziky pevně zůstává v metalovém hájemství, ze kterého si bere hlavně kupu výrazových riffů a zajímavé sólování, zároveň se ale dostává do poloh, ve kterých bychom metalovou kapelu ještě před pár lety asi nečekali. Vždyť už jen zpívající kytarista Mentol nabourává představu nasupeného metalového pěvce - neřve, spíš svým hlasem žaluje. Texty se zaměřují do nitra člověka a na problémy, které ho obklopují, což rozhodně není příliš optimistické čtení. Lucrecia zřejmě patří k těm souborům, které se nebojí hledání a experimentu. Takovýchto mnoho není. Zatím jim ale schází nějaká opravdu výrazná skladba (i když Prisoner nebo Soul Suicide určitě nejsou špatné kousky!)

Jan Ernest

In Rock Report – únor 1995

LUCRECIA - No Way out / Láska a nenávist

Lucrecia to vzala z jedné vody načisto a na jednu kazetu natočila rovnou dva snímky.První, "No Way out", studiově zaznamenaný v loňském roce, představuje vyzrálou a vyhranou formaci, která v jedenácti anglicky zpívaných skladbách předvádí vcelku aktuální melodický power metal. Stylově občas zabrousí do hájemství í jiných stylů, třeba funkovější "No Way out" nebo polobaladou "I hate this World". Písničky stojí na zkušené všeurčující kytaře Mentola. Jeho zpěv sice nanabízí nijaká kouzla, ale střídání přirozeného hlasu s chlapáckým výrazem se jeví jako šťastné. Druhá strana nabízí demo "Láska a nenávist" z března letošního roku. Podobný materiál, možná trochu dravější, je tentokrát opatřen česky zpívanými texty, bohužel však disponuje značně zlým zvukem. Ani tento zvukový handicap ale nesráží kvalitu souboru.

****

In Big Bang - 23.5.1996

Mostecká Lucrecia má v osobě Mentola velice schopného kytaristu, zpěváka a skladatele, ale přesto (nebo právě proto) se ani ona neubrání tomu, že jsou si její skladby navzájem hodně podobné, takže ke konci kazety už může kapela lehce nudit. Navíc jejich tvorba není příliš originální, to je ale vyváženo krátkou stopáží skladeb, dobrým zvukem a muzikantskými výkony. Lucrecii bych charakterizoval asi jako českou odpověď na Anthrax, ale tam, kde se newyorští mosheři nebojí experimentovat, tlačí Lucrecia možná zbytečně na pilu. Zpěv je samozřejmě v angličtině, ovšem Mentolovy texty jsou hlavně účelné a slouží spíš k tomu, aby se vůběc něco řeklo. Na nich tvorba kapely určitě postavena není, ale aspoň lyrika neodvádí pozornost od výborné kytary šéfa souboru. "No Way out" je velice slušná nahrávka a v každém případě ji řadím k těm nejlepším, které se letos na této stránce objevily. Aktuální dílko " Láska a nenávist " můžeme zhodnotit hned po otočení kazety v přehrávači. Zásadní změna je ve zpěvu, který je teď kompletně v češtině, jinak se toho až tolik nezměnilo. Na zvuku je sice poznat, že zkušebna zkrátka parametry studia nemá, ale jinak pro zbytek kazety platí totéž co o první straně.

Radek Leitl

In Rock Report - květen 1996